בדק בית לבניין: כדאי שתגלו את הליקויים בזמן

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

תוכן עניינים

מבחינת אנשים רבים, רכישת בית היא ההשקעה הגדולה ביותר שהם יבצעו אי פעם, לכן אין זה פלא שרוכשי דירות רבים מעסיקים את שירותי חברת ר.א.מ.א מאתרים בע”מ למטרות איתור וצילום נזילות מים, ביוב וניקוז, ללא הרס, עם הטכנולוגיות הכי מתקדמות בעולם.

החברה מספקת שירותי ליווי וייעוץ לפרויקטים למהנדסים ואדריכלים, כולל התמחות באיתור נזילות מורכבות, עם הציוד המתקדם בעולם.

בדק בית לבניין עולה לכותרות עולה היום לכותרות חדשות לבקרים, והשירות חשוב בעיקר כדי למנוע אסונות כמו קריסת בניינים ישנים שנבנו במחצית השנייה של המאה העשרים, דבר אשר התממש רק לאחרונה, לצערנו, עם קריסת הבניין בחולון. 

שירות מקיף שמונע אסונות

לצד חשיבות בדיקת יסודות ויציבות הבניין המשותף או של הבית הפרטי, אלמנט חשוב ביותר שמהווה חלק עיקרי משירות בדק בית לבנין, הוא בדיקת הצנרת הפנימית והחיצונית. אז כדי למנוע מבעוד מועד תקריות לא נעימות ופגיעה ברכוש, יש לשכור את שירותי המומחים בתחום 

חברת ר.א.מ.א מאתרים בע”מ מתמחה בשירותי בדק בית לבניין המתבצעים על ידי אנשי מקצוע מיומנים, מנוסים, המתמחים בכל הקשור לאיתור מוקדי רטיבות ונזילות או ליקויים בצנרת ובאיטום הבית. במאמר זה, נציג את מאפייני השירות, חשיבות ביצוע בדק בית לפני רכישת דירה, וכשירות שגרתי שיש לבצע אחת לתקופה כדי למנוע אסונות.

מהו בדק בית לבניין? 

בטרם נבחן מתי כדאי לבצע בדק בית לבניין, היכן ניתן לבצע אותו ואילו אנשי מקצוע רשאים לבצע אותו, כדאי להבין מהו בדק בית, בין אם מדובר על בדק בית לבית פרטי ובין אם מדובר על בדק בית לדירה חדשה מקבלן. 

כשזה מגיע לשירות בדק בית לבניין, הכוונה היא בעיקר לבחינה מקיפה של צנרת הבית, ואיתור נזילות סמויות המתחבאות מתחת לאריחי האמבטיה, מתחת לרצפות או בתקרה, כאשר ישנה נזילה מהדירה שמעל. 

איך השירות עובד?

ברוב המקרים, הבדיקה מתבצעת באמצעות מד לחות, הבוחן את מצב הצנרת ואת הימצאותן של דליפות או נזילות מהצנרת, החדרת סיב אופטי וסריקה מקיפה ומעמיקה של הצנרת הפנימית. בשלב הבא מתבצעת הזרמה של מים חמים לצנרת, דבר המאפשר לבצע צילום תרמי לצנרת, ובכך לפענח באופן וודאי אם ישנן אי אילו נזילות בלתי רצויות. 

במקרים בהם מדובר על בדק בית לבית פרטי, הבדיקה כוללת גם את בחינת שוחות הביוב הממוקמים מסביב לבית, דבר המאפשר לבחון האם הצינורות שלמים ואם זרימת המים הנה טובה וחזקה, או שנתקעו אובייקטים שונים בצנרת המקשים על זרימה חלקה. 

בדק בית לפני קניה 

בדק בית לבניין הנו מהותי וחשוב בשל סיבות רבות ומגוונות. העיקרית שביניהן היא שבדק בית לבניין מאפשר לאתר מבעוד מועד ליקויי בנייה שונים, בין אם כאלו שנעשו במהלך בניית הדירה והבניין על ידי הקבלן, ובין אם כאלו שהוזנחו או לא טופלו כראוי על ידי בעלי הדירה הקודמים, במקרים בהם מדובר על רכישה של דירת יד שנייה. 

כך, למשל, שירות בדק בית בצפון חשוב במיוחד, מכיוון שהבדיקה המקיפה מאפשרת איתור ליקויים שנובעים מפגעי מזג אוויר, שעלולים להחמיר עם הזמן, ובמקרים קיצוניים אף להוביל להרס טוטאלי של רצפת או תקרת הבית. פרמטר חשוב נוסף שבדק הבית מאפשר הוא שהוא מאפשר לתקן לפני שעונת הגשמים מתחילה את הנזילות השונות, במקרים בהם איטום הבית הנו לקוי. 

בדק בית לבניין חדש

שיקול חשוב אותו יש לקחת בחשבון לפני שמבצעים בדק בית לבניין חדש הוא מועד הבדיקה. בעלי בתים רבים תוהים מהו המועד הטוב ביותר לביצוע בדיקה מקיפה של צנרת הבניין והבית ואיתור נזילות שונות. ובכן, התשובה היא שאין תשובה מוחלטת אחת שנכונה לגבי כל המקרים. באופן עקרוני, תמיד עדיף לבצע בדק בית טרם קניית דירה או בית חדשים או יד שנייה, בין אם מדובר על בדק בית לבית פרטי או בדק בית לדירה חדשה מקבלן. 

בדק בית בישראל אינו מוגדר כחובה חוקתית, אבל כדי למנוע תקלות ועוגמת נפש, כמו גם בכדי שלא להשקיע סכומים מרובים שלא לצורך, עדיף תמיד לבדוק מאשר לא לבדוק. מועד נוסף בו כדאי לבצע בדק בית מקיף הוא כאשר מתגלה נזילה בצנרת הבית.

בחלק מהמקרים, כאשר מתגלה נזילה במקור אחד בצנרת, עלולה להיות נזילה נוספת, או ליקוי אחר שעלול להיות בתוואי הצינורות בבית. לכן, בכדי שלא תתקנו נזילה אחת ולאחר זמן מה תגלו נזילה נוספת, דבר שיצריך עלויות תיקון נוספות, עדיף לבצע בדיקה מקיפה של כלל הצינורות, ולאתר מבעוד מועד ליקויים פוטנציאליים. 

בדק בית לבניין בחדרה

עכשיו, לאחר שבחנו את חשיבותו של בדק בית לבניין, ומתי כדאי לבצע בדק בית לבית פרטי או בדק בית לדירה חדשה מקבלן, בואו נדבר קצת על המיקומים בהם מתבצעים שירותי המומחים בתחום. 

חברת ר.א.מ.א מאתרים בע”מ מציעה את שירותיה המקצועיים בכל רחבי הארץ, בין אם מדובר על בדק בית לבניין בחדרה או צפונה משם, ובין אם מדובר על בדק בית לבית פרטי באזור גדרה או דרומה משם. 

הצוות המקצועי שלנו יגיע אליכם לביצוע בדיקה מקיפה וקפדנית, המאפשרת לאתר את כלל הליקויים ולתקנם, ולבחון את כלל מוקדי האיטום בבית, ולחזקם אם יש צורך בכך. 

בדק בית לבניין אצל המומחים בתחום

לחברת ר.א.מ.א מאתרים בע”מ, אשר מנוהלת על ידי רוברט אלון, יש ניסיון עשיר בחום וידע מקיף שנצבר במהלך שלושים שנות עבודה בתחום איתור הנזילות וליקויי הבנייה. במהלך השנים, החברה עזרה ליותר מ-7,500 לקוחות פרטיים ועסקיים, אשר ביקשו לאתר ולתקן את ליקויי הצנרת בבית או במקום העבודה. 

הצוות המקצועי של החברה מיומן בכל הנוגע לאיתור נזילות, גם אם מדובר באיתור נזילות מסובכות או אבחון תרמוגרפי שנועד לאתר מוקדי רטיבות ונזילות במבנה. מגוון השירותים שלנו כולל:

  • שירותי איתור נזילות ובעיות רטיבות.
  • איתור נזילות תת קרקעיות.
  • איתור נזילות במבני בריכה.
  • אומדן נזילות באמצעות מד לחות.
  • צילום תרמי של צנרת הבית והבניין.
  • בדיקת הצנרת באמצעות סיב אופטי מיוחד.
  • ובדיקת בלונים פנאומטים. 

וזה עוד לא הכול. שימו לב:

חברת ר.א.מ.א מאתרים בע”מ מיומנת ומוסמכת בהגשת חוות דעת מקצועיות הקבילות בבית המשפט, שירות חיוני למקרי סכסוכים שדורשים את הכרעת בית הדין. במהלך השנים, סייענו בהצלחה ללקוחות מרוצים רבים, שאיתרו ותיקנו את מוקד הרטיבות בדירה. 

אז אם אתם מתכוונים לרכוש דירה חדשה, או שאתם גרים בבית ישן ולא ביצעתם בדק בית כבר הרבה שנים, זה הזמן להזמין את שירותי המומחים בתחום, בשביל השקט הנפשי וכדי להימנע מרכישת דירה עמוסת ליקויים.

בדק בית לבניין: שאלות ותשובות

מה זה בדק בית לבניין?

בדק בית מומלץ לכל דירה ובניין, מכיוון שזהו תהליך מקיף ומדויק של הערכת המערכות והרכיבים הגלויים והנגישים של בית, כולל אינסטלציה, מערכות צנרת, גגות וקירות.
המטרה היא לספק לרוכשי דירות הבנה של מצב הבניין. התהליך מעריך את הנכס תוך התחשבות בבלאי רגיל.

למה חשוב לבצע בדק בית לפני קנייה?

לרוכשי דירות רבים אין את הידע, המיומנות והניתוק הרגשי שיש למומחה בתחום ושדרושים לביצוע בדק בית לפני קנייה בעצמם.
שירות של מאתר נזילות מוסמך מאפשר לרוכשים להבין את מצב הבית, לאתר דליפות ונזילות שעלולות לפגוע בשלמות המבנה, ושניתנות לגילוי רק עם בדיקה מעמיקה של מומחה בתחום.

האם בעלי הבית צריכים להיות נוכחים במהלך ביצוע הבדיקה?

מומלץ שבעלי הבתים יהיו נוכחים במהלך הבדיקה. מאתר נזילות ידווח להם על תוצאות הבדיקה והנקודות הבעייתיות שהתגלו. בדרך כלל, ניתן לסיים תהליך בדק בית בחדרה או בכל מקום אחר בארץ, בתוך שעתיים עד שלוש שעות, בהתאם לגודל הדירה וגיל הבניין.
לפני קניית דירה חדשה, מאתר נזילות מוסר לבעלי הבית דוח כתוב על הממצאים שהתגלו במהלך ביצוע בדק בית לדירה חדשה מקבלן, כך שרוכשי הדירות יוכלו להחליט אם להמשיך בתהליך הרכישה או לסגת מהעסקה.

האם דוחות בדק בית לבניין זהים?

לא. הדוחות משתנים באופן משמעותי בהתאם לממצאים, ועשויים לנוע בין רשימות של הנזקים שהתגלו, לבין נרטיב מלא שכולל צילומים מתקדמים לאיתור נזילות נסתרות. חשוב להבין שהתהליך אינו מתאים רק לבניינים ישנים, כי גם בדק בית לבניין חדש עשוי לגלות ליקויים רבים.
מאתר נזילות מגיש לבעלי הבית סיכום כתוב של הבדיקה שמזהה מערכות או רכיבים לקויים וראיות מוחשיות לליקויים שהתגלו בתחום מומחיותו. הסיכום עשוי לתאר גם כל מערכת או רכיב שמעוררים חשש בטיחותי או בריאותי, וחשוב לקרוא בעיון את ממצאי הבדיקה כדי להבין את המצב האמיתי של הבית.

מאמרים נוספים