איתור נזילה בתקרה למניעת נזקים חמורים

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

תוכן עניינים

אף אחד אינו מעוניין לחיות בבית עם מים זולגים מהתקרה, ולכן חשוב לנקוט בפעולה מיידית כדי למנוע נזק נוסף חמור יותר לבית. גגות דולפים לעולם אינם מתקנים את עצמם, וודאי שהנזק אינו משתפר מעצמו. גם אם הדליפה עדיין אינה חמורה, חשוב להזמין עכשיו את חברת ר.א.מ.א. מאתרים בע”מ, כדי לבצע איתור נזילה בתקרה במיקום המדויק. 

לעתים קרונות אנו שומעים מבעלי בתים שהם הבחינו בכתם בתקרה שלהם או אולי בדליפה קטנה, אבל לא חשבו שהמצב רציני. 

התעלמות והימנעות מנקיטה בפעולה לא יתקנו את הנזילה בגג שלכם, ובמקרים רבים, עד שהנזקים יתחילו להתרחש בבית, כבר יהיה מאוחר מדי. ההמלצה שלנו היא להזמין שירות איתור נזילה בתקרה לפחות פעמיים בשנה, בסתיו ובאביב, כדי לבצע תחזוקה נאותה של הגג ולמנוע נזקים שיהיו חמורים ויקרים בהמשך.

מהי נזילה בתקרה? 

בראש ובראשונה, עלינו לבחון מהי נזילה בתקרה, על מנת שנוכל לבחון כיצד ניתן לאתר אותה ולסלק אותה אחת ולתמיד. נזילה בתקרה, כשמה כן היא. מדובר על מקור רטיבות המקבל ביטוי על תקרת הדירה או הבית הפרטי, בין אם בחדר אחד ובין אם במספר חדרים. לרוב, אם אתם מתגוררים בדירה בבניין משותף, מקור הנזילה נובע מצנרת פגומה או מפוצצת בדירה שמעל לדירה שלכם. 

עם זאת, אם אתם מתגוררים בבית פרטי ואתם מבחינים בנזילה בתקרה, אז במקרים אלו סביר מאוד להניח כי מדובר על מי גשמים שחדרו לבית בגין איטום לקוי או איטום שפג תוקפו. בחלק ניכר מהמקרים בהם אתם מצליחים להבחין בנזילה בתקרה, הרטיבות גורמת לעובש ומפוררת את הטיח, זאת מאחר שהלחות מפוררת את חומרי האיטום והסיוד, ומעודדת את הצטברותם של חיידקים. כל אלו, אינם טובים לבריאות הדיירים בבית, ועל כן יש לפתור את הנזילה בתקרה כמה שיותר מהר. 

סימני נזילה בתקרה

לפני שניתן יהיה לבצע איתור נזילה בתקרה, ראשית יש לזהות את הסימנים לדליפה:

תקרה רטובה. זהו הסימן הברור ביותר לנזילה בתקרה. מים נקיים מצביעים על מצב בו הנזילה עשויה לנבוע מדליפה בצינור.

כתם כהה בתקרה. מעיד על מצב בו הגג הוא המקור לנזילה.

צבע מתקלף. קילוף צבע על התקרה הוא סימן ללחות. בעוד שקילוף צבע בחדר אמבטיה אינו מעיד בהכרח על נזילה, זוהי אפשרות שכדאי לבדוק.

התפתחות עובש. סימן נוסף לרטיבות, שעשוי להצביע על דליפה או על בעיה באוורור.

גם למועד התרחשות נזילה בתקרה יש משמעות. שימו לב:

כתם מים על התקרה עשוי להצביע על מיקומה המשוער של הנזילה, אבל כדי לגלות את המקור, יש לבצע תהליך מקיף של איתור נזילה בתקרה. ראשית, עיתוי הדליפה הוא אינדיקטור ברור למקור. 

נזילות שמתרחשות באופן עקבי ללא קשר לתנאי מזג האוויר והגשם בחוץ הן אינדיקציה למצב בו הנזילה מגיעה ממקום כלשהו בבית. נזילות שמתרחשות רק כאשר יורד גשם, מעידות על מצב בו הלחות מופיעה בתגובה לגשם.

איך מתבצע תהליך איתור נזילות מים בבית?

במרבית המקרים, גם אם מבחינים בכתם עובש על התקרה או בהתפוררות טיח המלכלך את הרצפה, אין זה אפשרי לאתר את מקור הנזילה עצמו. זאת, מאחר שהמקור לכך יכול לנבוע ממספר מקומות פוטנציאליים, החל בצנרת הבית עצמה, דרך צנרת השכנים או מקורות הביוב, וכלה בחדירת מי גשמים. 

הצוות של חברת ר.א.מ.א. מאתרים בע”מ מיומן בביצוע תהליכי איתור נזילת מים בבית, עם ניסיון עתיר שנים בטיפול במקרי רטיבות רבים מספור. הניסיון והמומחיות שלנו בתחום הם שמסייעים לנו להבין ולאתר במהירות את מקור הנזילה, ובהתאם לכך, לטפל בה כראוי. 

חשיבות הקפדה על תיקון הגג

איתור נזילה בתקרה היא רק הצעד הראשון, כי דליפות עשויות להחמיר, ולכן חשוב לפעול במהירות לאחר איתור הדליפה ותיקונה. למרבה המזל, במקרים רבים נדרש רק תיקון קטן של הגג על מנת לתקן את הנזילה, כמו למשל החלפת רעפים. 

יחד עם זאת, אם אינכם בטוחים בתקינות הגג, או אם הנזילה נראית נרחבת, אל תהססו להתייעץ עם הצוות המקצועי שלנו, כדי שנרכיב ביחד תוכנית מקיפה לפתרון הבעיה מהיסוד.

חשיבות בחירת חברה לאיתור נזילות מים, שיש לה מוניטין מעולה וניסיון עשיר בתחום

כמו בתחומים אחרים, כך גם בבחירת שירותי חברה לאיתור נזילות מים, יש להיעזר בניסיונם של אנשים אחרים. לחברת ר.א.מ.א. מאתרים בע”מ יש מוניטין של שירות מעולה ואיכותי בכל הארץ, עם סיפורי הצלחה מרשימים של אלפי לקוחות מרוצים שקיבלו שירות ללא דופי במהלך שלושים שנות פעילות החברה. 

הניסיון עתיר השנים של הצוות המיומן והמקצועי שלנו מאפשר לנו לספק שירותי איתור נזילה בתקרה, או איתור נזילות צנרת סמויות, באמצעות שימוש בציוד הטכנולוגי המתקדם ביותר בתחום, למניעת נזקים רחבי היקף ויקרים בהמשך. 

השירות שלנו זמין ברחבי הארץ ואתם מוזמנים ליצור איתנו קשר דרך האתר או בטלפון, ואנו נרכיב עבורכם פתרון יעיל ומקצועי שיפתור את הבעיה מהשורש.

בשורה התחתונה, ברוב המקרים גגות דולפים מסמנים בעיות הרבה יותר חמורות

אם הגג נבנה לפני פחות מ-15 שנים, סביר להניח שניתן יהיה לתקן אותו במקום להחליפו, רק חשוב לזכור כי דליפה קטנה אינה נעלמת, אלא רק מחמירה. ברוב המקרים, גגות דולפים מסמנים בעיות הרבה יותר חמורות, והסכנה לשחיקה מבנית גדלה אם הדליפה אינה מטופלת. 

איתור נזילה סמויה באופן קבוע היא צעד ההגנה הטוב ביותר למניעת דליפת גגות, קירות ורצפות, לכן חשוב להיות ערניים, לחפש סימנים שיאפשרו גילוי נזילות בזמן, ולהתייעץ עם המומחים של ר.א.מ.א מאתרים בע”מ, על מצב הגג שלכם, לפחות פעמיים בשנה.

איתור נזילה בתקרה: שאלות ותשובות

מהי הסיבה הנפוצה ביותר לדליפת גגות?

רוב דליפות הגג נגרמות כתוצאה מאחד מהגורמים הבאים: בעיות בחיבורים, הזנחת המבנה, התקנה ראשונה לקויה של הגג, ופגעי מזג אוויר. כמובן שמניעה טובה יותר מתיקון ולכן חשוב להקפיד להזמין שירותי חברה לאיתור נזילות מים, באופן קבוע.
עם הכרת הגורמים העיקריים שמשפיעים על בעיות דליפת תקרות, ניתן לפתח אסטרטגיה מקיפה של תיקון נזילה בתקרה, או מניעת הבעיות לפני שהן מתעוררות.

האם ניתן לתקן דליפת גג מבפנים?

הגג הוא החלק בנכס שדורש תחזוקה ברמה גבוהה, ומניעת התפתחות בעיות חמורות עם הזמנת שירות איתור חדירת מי גשמים באופן קבוע. ברגע שהגג מתחיל לדלוף ניתן לתקן אותו מבפנים או מבחוץ על ידי מומחים בתחום.

מי מבצע שירות איתור נזילה בתקרה?

איש מקצוע מומחה באיתור נזילות ודליפות מים מתקרות, קירות ורצפות מאתר באופן מדויק את מקור הבעיה, עם כלים ומכשור טכנולוגי מתקדם, כדי להתוות תוכנית תיקון יעילה.

איך מתבצע תהליך איתור נזילה סמויה?

הצוות המקצועי שלנו מספק, בין היתר, גם שירותי איתור נזילה סמויה, תוך שימוש בציוד טכנולוגי מתקדם המאפשר לנו לראות מה קורה מתחת לפני הקרקע, או בתוך התקרה עצמה. זאת, ללא צורך לקדוח או לחפור שלא לצורך.
אנחנו מאתרים נזילות סמויות באמצעות שימוש בטכנולוגיות מתקדמות כגון צילומים תרמיים או סיבים אופטיים המאפשרים לנו לאתר נזילות גם במקומות הקטנים והסמויים ביותר.

מאמרים נוספים