איתור חדירת מי גשמים: שירות המומחים בתחום מוביל למניעת חדירת לחות

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

תוכן עניינים

החורף הגיע ואיתו הגשמים, שמכים כמעט כל עיר בארץ. למרות הברכה שהגשם מביא עמו לחקלאות, לעיתים הוא עלול לחבל ולפגוע במבני הבתים. זאת, כאשר האיטום הנו לקוי או בלוי. 

אין זה משנה אם מדובר על בית פרטי בן שני קומות בפריפריה או על דירה בבניין משותף במרכז הארץ, כל עוד ישנם סדקים או פגמים במבנה, מי הגשמים עלולים לחדור אל הבית ולפגוע בחוסנם של קירות החדרים.

מי גשמים חייבים להיות מנוקזים היטב מהגגות והקירות למניעת חדירת רטיבות לבתים, כדי למנוע הצטברות לחות בתוך הבית והתפתחות נזקים חמורים. בית מטופח ובנוי היטב צפוי לסבול ממעט מאוד דליפות מים, אבל האמת היא שאף בניין אינו חסין לחלוטין מפני דליפות. 

איך אפשר לאתר את מקורות חדירת מי הגשמים? 

עם הבנת וזיהוי המקורות האפשריים שעלולים לגרום לחדירת מי גשמים לבית או לדירה בבניין המשותף, יש לבדוק את האופן בו ניתן לטפל בנזילות, במיוחד כשהן סמויות. הטיפול העיקרי הוא איטום הסדקים לפתרון הבעיה, אבל אם הרטיבות ממוקמת בתוך הקירות מבלי שהמקור לה יהיה גלוי וברור, יש לאתר אותה באמצעות שימוש בציוד טכנולוגי מתקדם.

חברת ר.א.מ.א מאתרים בע”מ מתמחה, בין היתר, גם בתהליכי איתור חדירת מי גשמים עם שימוש בציוד העדכני ביותר בתחום, כמו למשל צילום תרמי באמצעות מצלמה שמצלמת את קירות הבית בטכנולוגית אינפרה אדום, כך שניתן לאבחן האם מקור הנזילה הוא בחדירת מי גשמים או בנזילה בצנרת הבית.

אנחנו מיומנים גם בשימוש בציוד אופטי שמאפשר את בדיקת המרזבים והצנרת בבית לאיתור סתימות או פגיעות.

איפה בעיקר מתרחשות דליפות?

כמעט שאין חלק בבניין שהוא חסין מפני דליפות. לכל סנטימטר מרובע בבית יש פוטנציאל לחדירת מים, וברור ששיטפון או סערה עלולים להוביל לחדירת מים לתוך הבית, עם נזקים הרסניים ביותר. אבל מה לגבי הגורמים הנפוצים ביותר לדליפות? איפה סביר שהן יתרחשו במיוחד? האזורים הנפוצים ביותר שבהן מתרחשות דליפות הם:

  • מהגג, כתוצאה משחיקת או התפוצצות חומרי קירוי.
  • מרצפות סדוקות.
  • מצינורות סתומים, מפוצצים או סדוקים.
  • דלתות וחלונות שאינם אטומים, שהתבלו או ניזוקו.
  • כתוצאה מסדקים שקועים בקירות.
  • מתחת ומסביב לכל אזורי הכיורים בבית.
  • מסביב לשירותים ומתחת לרצפה.
  • ליד מקלחת או אמבטיה, או מאחוריהן.
  • מסביב או מעל דוד המים.

זוהי אינה רשימה ממצה של האזורים בהן דליפות עשויות להתרחש, אבל אלו הם האזורים הנפוצים ביותר, ולמרבה הצער, אלו הם גם האזורים שבעלי בתים נוטים להתעלם מהם ולא להקדיש תשומת לב לתחזוקתם. שירות איתור חדירת מי גשמים כולל גם שירות בדק בית מקיף לאיתור כל האזורים בבית המועדים לרטיבות, והכנת תוכנית טיפול מותאמת אישית.

השירות חשוב במיוחד למניעת נזקים חמורים

שירות איתור נזילות מים בתקרה של חברת ר.א.מ.א. מאתרים בע”מ מונע נזקים גדולים למבנה, לתכולת הבניין ובעיקר חוסך הרבה כסף בטווח הארוך. חשוב להבין שהתפתחות עובש על התקרות והקירות, ריקבון ופגיעה מבנית הם לרוב תוצרי הלוואי של חדירת מים.

על מנת שתהיו מוכנים ככל הניתן לעונת הגשמים, המומחים שלנו מספקים, בין היתר, גם שירות איתור חדירת מי גשמים, כדי לזהות את מקורות חדירת הרטיבות, לטפל בה ולמנוע נזקים חמורים יותר.

עם שירות איתור חדירת מי גשמים, ניתן קבוע למה הנזילה מתרחשת, המיקום המדויק שלה, וגילוי מקורות רטיבות נסתרים. זהו שירות חיוני לבעלי בתים, לא רק למניעת הדליפות והטיפול בהן, אלא גם כדי לוודא שהמבנה מתוחזק היטב.

שירות איתור נזילה סמויה

כאשר הרטיבות ניכרת בקלות, הדבר מעיד על כך שנוצר כבר נזק משמעותי לקירות המבנה. עם זאת, ישנם מקרים בהם חדירת מי הגשמים עדיין סמויה ואינה ניכרת לעין בצורה קלה, אך אין זה אומר כי הפגיעה בקירות אינה משמעותית. 

בין אם במקרים של איתור נזילה סמויה ובין אם במקרים של איתור נזילה בתקרה או בסמוך לחלונות, בהם היא גלויה לעין, השירות המקצועי של חברת ר.א.מ.א. מאתרים בע”מ חיוני לאיתור מקור הדליפה וביצוע איטום. 

חשיבות איתור נזילות

מי הגשמים עלולים לחדור לבית או לדירה בשל תזוזות עדינות וקטנות במבנה הבית, דבר שיוצר סדקים מזעריים בקירות או בתקרה. סיבה נוספת שבגינה מי הגשמים עלולים לחדור למבנה הבית היא בשל איטום לקוי, וכמובן מרזבים סתומים או בנויים באופן לקוי. 

מי הגשמים עלולים לחדור למבנה גם כתוצאה מבלאי בתקרה או בחיבור בין החלונות לקירות הבית. הבלאי עלול להיווצר במהלך השנים, באופן טבעי, או באופן מואץ, לאחר עונות גשומות ואינטנסיביות בהן הגשם מכה בחוזקה ובעוצמה רבה, תוך זמן קצר. בכך, האיטום מתבלה במהירות רבה יותר מבדרך כלל. 

במקרים אלו, מי הגשמים אינם מתנקזים כראוי אל הקרקע, אלא מצטברים במרזבים, וכפועל יוצא מכך, חודרים למבנה. שירות איתור נזילות על ידי הצוות המקצועי שלנו מאפשר לאתר את הנזילה ביעילות ובמדויק, ולטפל בה לפני שהיא תתרחב לנזק משמעותי.

איתור נזילה בתקרה מוביל לתיקון יעיל

שירות איתור חדירת מי גשמים על ידי המומחים של חברת ר.א.מ.א. מאתרים בע”מ קובע את הגורם לדליפה, המיקום המדויק שלה, ומאפשר גם איתור נזילה סמויה. נכון שחשוב להיות ערניים לגילוי בזמן של נזילות, אבל חשוב להבין שלא תמיד כל דליפות המים גלויות, ולפעמים הנזילות הסמויות עלולות לגרום לנזקים חמורים כשכבר מאוחר מדי.

דליפות או חדירות מים עלולות להיות נסתרות או גלויות, ולכן חשוב להזמין שירות בדק בית קבוע לשם איתור נזילה בתקרה, כדי למנוע נזקים חמורים, כי בדומה למצבים רבים אחרים בחיים, גילוי מוקדם הוא המפתח.

שאלות ותשובות

מהי חדירת מי גשמים?

חדירת מי גשמים, כשמה כן היא, מתייחסת לכניסת מים אל הבית בשל משקעים שונים, בין אם בשל גשמים עזים ובין אם בשל משקעים חזקים יותר, כגון ברד ובאזורים מסוימים בארץ, אף שלג. במקרים רבים, כאשר חדירת מים גלויה, ניתן להבחין בה בקלות, בין אם באמצעות כתמי רטיבות בסמוך לחלונות או על גבי קירות חיצוניים, ובין אם על ידי טיח מתפורר או עובש. 

אבל במקרים רבים הרטיבות סמויה ואינה מתגלה עד שהנזק גדול ומוביל להרס נוסף של התקרה או הקיר. לכן חשוב לשכור שירותי איתור חדירת מי גשמים לאחר החורף, כדי לוודא שלא נגרם נזק חמור למבנה, ואם כן, לזהות אותו בזמן ולטפל בו ביעילות.

האם ניתן לזהות דליפת מים לפני שהיא מתרחשת?

כן. יש! שירות גילוי נזילות תרמי, בטכנולוגיה מתקדמת, מאפשר זיהוי של דליפות בכל האזורים בבית. המומחים שלנו משתמשים במכשירים וציוד חדש ומתקדם שמאתר דליפות ברחבי הבית. המכשור פועל על חיישנים שמסייעים לאתר דליפות גם כשהן קטנות ולפני שהן גורמות לנזקים חמורים. 

היכן מתרחשות דליפות מים?

אין שום בניין חסין בפני דליפות מים. לכל סנטימטר מרובע של בית יש פוטנציאל לחדירת מי גשמים, במיוחד לאחר מזג אוויר סוער שעלול להוביל למצב של חדירת מים לבית ולגרם לנזקים הרסניים ביותר. 

שירות איתור נזילות בחדרה או בכל מקום אחר בארץ, מאפשר איתור של דליפות המים על התקרות, הרצפות, הקירות ואפילו פיצוצים בצנרת.

למה שירות איתור חדירת מי גשמים חשוב?

בעלי בתים רבים בטוחים שהם יוכלו לזהות דליפות מים עם התרחשותן, אבל האמת היא שכל דליפה או חדירת מים מתחילה כדליפה נסתרת מאוד, וללא שירות בדק בית קבוע לאיתור נזילות, סביר להניח שהדליפות האלו לא יטופלו ויגרמו ליותר נזק. לכן שירות איתור חדירת מי גשמים וגילוי מוקדם הוא המפתח למניעת נזקים רחבי היקף.

מאמרים נוספים