איתור נזילה סמויה

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

תוכן עניינים

נזילות סמויות קורות במשרדים ובבתים רבים ודרושה מיומנות של איש מקצוע שבודק זאת, כדי לעלות עליהן. לא אחת מדובר בבעיה מהותית וקשה מאד לעלות על הדבר שגורם לכך.

חשבון המים עולה מחודש לחודש

קיימים כמה סימנים שמעידים על כך שקיימת תקלה בצנרת המים ולכן יש לבצע איתור נזילה סמויה. אחת הדרכים הנכונות ביותר למטרה זו היא איתור נזילה עם מצלמה תרמית,  אשר אנו בוחנים באמצעותה את כל תוואי הדרך של הצינור כדי למצוא את המיקום הספציפי של התקלה.

בין הסימנים לצורך של איתור נזילות סמויות הם:

  • חשבון מים שהחיוב שלו עולה מחודש לחודש לאור המים שזולגים מהצנרת החוצה.
  • רטיבות באחד הקירות או בכמה מהם.
  •  תחושה של מים על האריחים.

בדיקה בנושא נזילות מאחורי הקירות

גילוי נזילות מתבצע באמצעות מצלמה תרמית מקצועית אשר באמצעותה אפשר לראות באופן ברור את המיקום שבו קיימת לחות מוגברת, דבר זה מעיד על הימצאותם של מים רבים מחוץ לצינור. איתור נזילה סמויה מאפשרת לראות את הנקודה המדויקת ובהתאם לכך אנו שוברים רק חלק קטן מהקיר כדי לגלות את הצינור ולבצע תיקון נזילה.

יש שתי סיבות לנזילה של מים מחוץ לצינור:

  1.  עקב בלאי ושחיקה של הצנרת, נוצר בה חור ולכן חלק מהמים יוצאים החוצה. במקרה הזה אנו חותכים את הצינור כולל החלק הבעייתי ומחברים במקומו חלק זהה של צינור באותו הקוטר. החלק החדש יוצר המשכיות וכך כל המים נעים רק בתוך הצינור.
  2. אחד החיבורים בין שני חלקי הצנרת התרופף ולכן במהלך איתור נזילה סמויה גילינו שנוצר מרווח ולכן המים זולגים החוצה. במקרה זה אנו מחברים את שני חלקי הצנרת באמצעות אביזר אינסטלציה חדש, מהדקים זאת באופן מוחלט ולאחר מכן מוודאים שאין נזילה של מים כלל.

העובדה שביצענו גילוי נזילות מים בצנרת אשר יצרה השלכות על הקירות, מובילה לכך שלאחר הטיפול בצנרת, הקירות מתייבשים לאט לאט. זה השלב שבו אנו בטוחים שנושא גילוי נזילות מים בקירות הסתיים ונותר לנו רק למרוח על הקירות חומרי איטום איכותיים, כולל חומרי חיטוי אם נוצר גם עובש על הקירות. בתום עבודה זו אנו צובעים את הקיר באמצעות צבע ייעודי שיש בתוכו גם חומר אטימה וכך אנו מעניקים לקירות את מלוא המעטפת הנדרשת.

איתור נזילות מתחת למרצפות

איתור נזילה סמויה מתחת לאריחים במטבח או בחדר האמבטיה היא מאד בעייתית כיוון שאפשר להיות בטוחים בכך רק לאחר איתור נזילות באמצעות מעקב של המצלמה התרמית ומד הלחות. בכל בית קיימת רמת לחות נורמטיבית, אם על פי הבדיקה שלנו רמת הלחות היא הרבה יותר גבוהה, אין ספק שקיימים מים כלואים מתחת לאריחים ואין להם כל דרך להתייבש.

אנו מפעילים גם את המצלמה התרמית ורואים את המיקומים שבהם מים חדרו פנימה. במצבים הללו יש שתי אופציות:

  1.  הרמה של כל המרצפות, ייבוש מוחלט של כל השטח ולאחר מכן הדבקה על פי התקן של אריחים חדשים. מדובר בפרויקט שאורך ימים רבות והוא די יקר.
  2. הצבה של יבשני לחות מעל האריחים. תוך כמה ימים הם מצליחים לייבש את מרב הלחות המוגברת. לצורך כך מזיזים מדי פעם את מיקומם של היבשנים, כדי שהאוויר יגיע לכל החלל התחתון.

בעיות איטום בגג המבנה

כאשר אנו מבצעים איתור חדירת מי גשמים באמצעות המכשור שלנו, אנו מבינים שקיימת בעיה באיטום הגג. הדבר נובע מאיטום שלא בוצע כראוי בנקודות ספציפיות, או לחלופין כיוון שהגיע הזמן לאטום את כל שטחו של הגג והדבר עדיין לא בוצע.

יש מקרים שבהם מי הגשמים מחלחלים פנימה לדירות העליונות והמים המזוהמים הללו עוברים מדירה לדירה. זו הסיבה שהשכנים מבקשים שנבצע איתור נזילה בתקרה כדי לוודא אם הדבר קשור לאטימה של הגג, או לחלופין לבעיה בצנרת שיוצרת נזילה אצל השכן ומשפיעה גם על הדירה שלנו.

אם אכן מסתבר לאחר איתור חדירת מי גשמים, שלאורך כמה שנים וועד הבית לא דאג לבצע איטום של הגג זהו ממצא חמור ויש לטפל בכך מוקדם ככל האפשר. ההנחיה היא לבצע לאורך הזמן איטום גג בדרך זהה המתאימה לבניין. לכן רוב וועדי הבתים מזמינים איש מקצוע שמבצע הלחמה זו לזו של היריעות הביטומניות אשר אוטמות באופן מעולה את הגג, מורחים זפת חמה ואיכותית, או משתמשים בחומרים אקריליים.

איתור נזילה בתקרה עקב המים המזוהמים שהצטברו מהשלוליות על הגג, מוביל לכך שלאחר איטום הגג נבצע בדיקה חוזרת עבור איתור נזילה סמויה וברוב המקרים נראה שיפור. חשוב לטפל במצבים הללו באופן מידי, כדי שלא תהיה התפשטות של כתמי הרטיבות והצטברות של רעלני עובש ופטריות עליהם.

התחושה של הדיירים

לעיתים השכנים שומעים מים מפכפכים מעבר לקיר וזאת עוד לפני שרואים רטיבות על הקיר. כאשר אנו מגיעים לדירה אנו מבצעים גילוי נזילות ובדרך כלל מבינים שהלקוח צדק ואכן החלה במקום זה נזילה של מים עקב בעיה טכנית בצנרת.

לאור איתור נזילה סמויה זו באמצעות המצלמה התרמית, אנו נערכים לבצע את התיקון הנדרש, על ידי תיקון המיקום הבעייתי בקו הצנרת, או חיבור מחדש של חלקי הצנרת זה לזה.

החלפת צנרת בבית

לא אחת אנו מגיעים לסייע ללקוחות שכבר ביקרנו אצלם כמה פעמים בחודשים האחרונים כיוון שבכל פעם פיצוץ הצנרת היה במקום אחר לאורך הקו. במקרים הללו ברור לנו שקיימת חשיבות רבה להוציא את קו הצנרת הישן ולהתקין במקומו קו צנרת חדש.

לקוחות רבים ובמיוחד אלו שיש להם עדיין צנרת ברזל ישנה, מבינים שהצנרת נשחקה לחלוטין וכדי למנוע את הפיצוץ הבא עדיף לבצע את עבודות השיפוץ הזו וליהנות מצנרת פלסטיק PVC חדשה שגם תיצור זרימה מהירה של המים בבית.

שאלות ותשובות

אנחנו לשירותכם בכל מה שקשור לנושא איתור נזילה סמויה, אינסטלציה ולשימוש במכשור מתקדם לאיתור נזילות. השאירו כאן את הפרטים שלכם ונשוחח אתכם בהקדם.

מהו טווח הזמן שמחזיקה צנרת ברזל / צנרת פלסטיק?

בבתים הוותיקים צנרת הברזל קיימת עשרות שנים אך לאור רמת החלודה והקורוזיה מעל ובתוך הצינור והעובדה שלא אחת יוצאים מהברז מים חומים בגלל החלודה, חשוב להחליף אותה בהקדם.

צנרת פלסטיק מחזיקה פרקי זמן ארוכים אך הדבר תלוי בכמה גורמים כמו איכות המים ביישוב, אם המים הם קשים ועוד.

מה קורה אם שכן אינו מעוניין לתקן את נזילת המים בחדר האמבטיה שלו והדבר גורם לשכנים לרטיבות מהתקרה ואף לנזילת מים.

 אלו הם מקרים בעייתיים ולא אחת יש סכסוכים בין השכנים על רקע זה. אם לשכן יש ביטוח דירה, הוא יכול להפעיל את הביטוח ואז חברת הביטוח תשלם את העלויות אם מדובר בתיקון גדול.

יש מקרים שבהם וועד הבית משתדל לגשר בין השכנים כדי לקדם את תהליך התיקון.

מהם הגורמים לתקלות בתוך הצנרת בבית?

יש מקרים מדובר בעייפות החומר, בלאי ושחיקה. יש גם מקרים אחרים שבהם נוצרות תזוזות של הקרקע ולכן הצנרת זזה באופן מהותי, דבר שגורם להיווצרותם  של החורים בצנרת, או את הפתיחה של החיבורים.

מהן הסכנות של הצפת מים בבית?

הצפת מים גורמת לנזקים אדירים תוך פרק זמן קצר. אם הדבר נובע מהצנרת ונכנסים הביתה כמויות של מים, הדבר החשוב ביותר שיש לבצע הוא לסגור את הברז הראשי של המים כדי לעצור את כמויות המים אשר מצטברות בתוך הבית.

שואבים את כל המים באמצעות משאבות טבולות ודואגים לייבש את הריהוט ואת כל הציוד האישי.

במקרים רבים מדובר בנזק מהותי ויקר ולכן מפעילים את פוליסת הביטוח.

 

מאמרים נוספים