גילוי נזילות במצלמה תרמית

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

תוכן עניינים

בשנים האחרונות נכנס לשימוש שוטף מכשיר מצלמה תרמית איכותית שמבצעת גילוי נזילות תרמי. מכשיר זה יצר מהפך ביעילות העבודה בנושא צנרת. במקום לשבור קירות, שוברים כעת רק קטע קטן של קיר ומגיעים לנקודה הנדרשת. בדרך זו זמן העבודה לתיקון התקלות בכל בית התקצר באופן מהותי.

נזילת מים שאינה מורגשת

בבתים רבים מתרחשת נזילת מים סמויה שלא ברור מהיכן היא נובעת. החשד לגבי הנזילה מתחיל מהעובדה שצריכת המים עולה באופן משמעותי או שמתגלים כתמי רטיבות על הקירות. התפקיד שלנו הוא לבצע גילוי נזילות באמצעות מצלמה תרמית אשר מגלה מהיכן נובעת הנזילה. ברוב המקרים מדובר בצינור שיש בו חור, או לחלופין חיבור בין חלקי הצנרת שנפתח ולכן אין איטום מלא וחלק מהמים זולגים החוצה.

החשיבות הרבה של הטיפול בגג הבניין

בגג של המבנה יש לבצע שתי פעולות אקוטיות, העבודה הראשונה היא איטום תדיר של הגג באמצעות יריעות ביטומניות, זיפות או באמצעות חומרים אקריליים. העבודה השנייה היא ניקוי מאסיבי של המרזבים מאבנים, עלים וחפצים שנתקעו לכל אורכם. המרזבים חייבים להיות נקיים לחלוטין לקראת החורף, כדי שמי הגשמים ינועו פנימה ויתנקזו בקומת הקרקע. בנוסף לכך יש לבדוק את תקינות המרזבים ובמידת הצורך להחליף חלקים ממנו או את כולו.

כאשר מטפלים בכל הנתונים הללו, האטימות תהיה מוחלטת והמרזבים יעבדו כהלכה וכך לא יהיו תקלות על הגג. אך לעומת זאת אם הנושאים הללו לא יטופלו, מי גשמים יצטברו בשלוליות על הגג ויהיה צורך לבצע איתור חדירת מי גשמים, כדי לבצע איטום בנקודה הספציפית שבה הגג אינו אטום או לאטום את כל הגג כולו.

נזילת מים מהדירה של השכנים

כאשר רואים רטיבות על התקרה, מבצעים איתור נזילה בתקרה כדי לבחון את המוקד הבעייתי. יש מקרים שבהם הסיבה לכך היא נזילה בחדר האמבטיה של השכן אשר ממוקם מעל חדר האמבטיה בדירה. במקרים רבים השכן אינו מודע לנזילה ולאחר שהוא רואה את כתם הרטיבות הוא מבקש שנגלה את הצנרת ונפתור את הבעיה. באמצעות טכניקת גילוי נזילות תרמי, אנו בוחנים אם יש בעיה באחד הצינורות ובהתאם לממצאים מטפלים בכך ומתקנים את הצינור הבעייתי.

יש גם מקרים אחרים שכתם הרטיבות הוא בשל בעיית איטום בגג. המים שאינם מוצאים מקום, מחלחלים פנימה והמים המזוהמים הללו מגיעים לדירות בקומות העליונות.

האופציה החדשה עבור גילוי נזילות

החדשנות והקדמה הגיעו גם לתחום האינסטלציה ולכן לצורך גילוי נזילות, אנחנו נעזרים במצלמה התרמית, אשר מבצעת גילוי נזילות מים בקירות וגם גילוי נזילות מים בצנרת. זוהי הדרך היעילה והמהירה ביותר כדי להגיע לפתרונות תוך פרק זמן קצר.

לאחר שמבינים מהי הנקודה האקוטית שבה מתרחשת הנזילה, אפשר לטפל בכך באופן ממוקד. אנחנו שוברים את קטע הקיר הרלוונטי, מגלים את הצנרת ורואים אם יש חיבור שנפתח, או לחלופין אם יש חור בצינור שגורם לכך שהמים יוצאים ממנו.

בהתאם לתוצאה של גילוי נזילות במצלמה תרמית, אנו מחברים את שני חלקי הצנרת באמצעות אביזר איכותי חדש או לחלופין חותכים את קטע הצינור הבעיתי ומחברים במקומו קטע צינור אחר שהוא בעל קוטר זהה.

טיפול משמעותי בצנרת של הבית

גילוי נזילה או גילוי נזילה סמויה אינו עניין של מה בכך, במקרים רבים הדבר נובע מהעובדה שהצנרת היא ישנה מאד וקיימת חשיבות להחליף אותה בצנרת חדשה. בדרך זו מונעים פיצוצים עתידיים בצנרת או ניתוק של אביזרי צנרת שנשחקו עם השנים. במקום להגיע פעם אחר פעם ללקוח כדי לבצע גילוי נזילות תרמי, כדאי לבצע פרויקט של שינוי וכך למנוע את הטיפולים התכופים בצנרת הישנה.

המקרים האקוטיים בתחום זה הם בבתים הוותיקים שבהם קיימת עדיין צנרת ברזל ישנה. כבר שנים רבות שלא משתמשים בסוג זה של צנרת ובכל הבתים הישנים מחליפים לאט לאט את כל הצנרת הזו בצנרת פלסטיק PVC מעולה.

צנרת הברזל העלתה לאורך השנים המון חלודה וקורוזיה ולכן הקוטר הצטמצם וזרימת המים היא די חלשה. רק לאחר שהלקוח רואה שנושא גילוי נזילות מים בצנרת קורה כל כמה חודשים, הוא מבין שאין ברירה אלא לבצע את השיפוץ המאסיבי וליהנות מזרימה קולחת של מים במקלחת וגם במטבח.

רטיבות ועובש על הקירות

לקוחות רבים מגלים כתם של רטיבות בתקרה. אנחנו בוחנים זאת בהקדם כדי שעל הכתם הזה לא יצטברו רעלנים כמו עובש ופטריות שהם בעיה בריאותית לבני הבית. יש מקרים שבהם בעת גילוי נזילות אנחנו מבצעים איתור נזילה בתקרה ונחשפים לעובדה שיש צינור נוזל אצל השכן, או לחלופין שמדובר בחדירת מים שמגיעה מהגג של הבניין.

אם מדובר בבעיית צנרת אצל השכן אנחנו חושפים את הצינור ומאתרים את מקור התקלה כדי לפתור אותה מהר ככל האפשר ואם הסיבה היא איטום של הגג, יש ליידע את הוועד על כך כדי שתתבצע פעולה מהירה וכך המצב לא יהיה חמור יותר.

מים כלואים

נזילת מים מהצנרת יוצרת גם תופעה של מים כלואים מתחת לאריחים. הכוונה היא למים אשר חודרים פנימה דרך המרווחים של המרצפות. זה קורה במקרים רבים אם לא בוצע איטום כיאות, לא מרחו רובה בטיב מעולה, לא התקינו פוגות, או שהאריחים לא הודבקו על פי ההנחיות. מים שזורמים פנימה אינם מסוגלים לצאת כיוון שהמקום אינו חשוף לאוויר.

במקרים הללו אנו בוחנים באמצעות המצלמה הטרמית ומד הלחות את המצב מתחת לאריחים ובהתאם לכך אנחנו מציבים כמה יבשני לחות. מדי פעם מבצעים מדידה מחודשת של רמת הלחות ובהתאם לצורך משאירים את פעולת היבשנים לכמה ימים נוספים, עד שרמת הלחות היא נורמטיבית.

שאלות ותשובות

בבית הקרקע שלי התגלו שורשי עץ בתוך הצנרת, איך זה קורה?

אנו מגלים באמצעות סיב אופטי שעצים אשר צומחים לא רחוק מצנרת הביוב מצמיחים עם השנים גם שורשים ארוכים ועבים. יש מצבים שאין לעץ מרחב עבור השורשים ולכן הוא חודר לתוך הצנרת ושם השורשים ממשיכים לגדול ולתפוס חלק נכבד מהקוטר של הצינור.

בשלב מסוים השורשים מפריעים למעבר המים ונוצרת חסימה. כאשר אנו מגיעים לשטח אנחנו חותכים את השורשים הללו ומאפשרים מעבר קולח של מים.

ברוב המקרים מדובר בעצים בוגרים וכבדים אך כדי שלא יוצר מצב זהה שוב, מומלץ להעביר את העץ למיקום אחר בתוך הגינה.

מהי הדרך הנכונה לטפל במרזבים לקראת החורף?

המרזבים חייבים להיות נקיים כדי שכל כמות המים תיכנס פנימה. כדאי לחבר על הגג אגנית אשר תקלוט את כל מי הגשם ותזרים אותם באופן מידי לכניסה של המרזב ומשם אל מחוץ לבניין.

בנוסף לכך, אם חלק מהמעטפת של המרזבים אינה תקינה כיוון שיש מכה בפח, המים לא יזרמו ולכן חשוב מאד לתקן זאת, או להחליף את המקטע הבעיתי.

פעולות אלו מבצעים לפני החורף וגם כמה פעמים במהלכו, כיוון שהרוחות גורמות לכך שהרבה מאד חפצים נכנסים לתוך המרזבים ועלולים ליצור חסימה. יש צורך להתקין רשת בכניסה למרזב

מה עושים כאשר המים בכיור המטבח אינם נוזלים לצנרת?

קיימת סבירות גבוהה שהבעיה נובעת מכך שהסיפון מלא בחומרים אורגניים ולכן המעבר חסום. אנחנו משחררים את הסיפון ומנקים אותו באופן יסודי, לעיתים עם חומרים כימיים כמו סודה קאוסטית על פי ההנחיות. בתום הניקוי אנחנו מחברים שוב את הסיפון ובדרך כלל המצב חוזר לקדמותו.

יש לנו זרימה איטית מאד של מים בבית, מה הסיבה לכך?

אם יש לכם צנרת ברזל ישנה כפי הנראה החלודה והקורוזיה חוסמים חלק מהקוטר של הצנרת ולכן הזרימה אינה בקצב הנורמטיבי. נוכל להגיע אליכם ולבדוק זאת באמצעות מכשיר גילוי נזילות תרמי.

אנחנו לשירותכם בכל נושא הקשור לצנרת, השאירו כאן את הפרטים שלכם ונשמח לסייע.

מאמרים נוספים